De zomer tag

Het Nederlandse weer begint het eindelijk door te hebben dat regen niet thuishoort in de zomer (soort van). Vandaar dat ik vandaag de zomer tag in ga vullen, een tag bedacht door Ankara. Het zijn hele leuke vragen over alles wat met de (jawel) zomer te maken heeft.

Wat is het ultieme zomergevoel?

Voor mij is dat toch wel echt als ik vakantie heb en dan op het strand lig en veel ijs eet. Geweldig.

Van welke zomerse temperaturen hou je?

Ik vind alles tussen de 24 en de 30 graden prima. Daaronder is niet echt een zomer temperatuur vind ik, en daarboven is net iets te heet denk ik. In Italië was dat wel lekker, maar daar lag je dan ook de hele dag bij de zee of het zwembad.

Thuis blijven of op vakantie gaan?

Ondanks dat ik al wel vel jaren thuis ben gebleven en daar ‘gewend’ aan ben geraakt, kies ik voor vakantie. Gewoon lekker even weg, maakt me geen eens zoveel uit hoelang en waarheen maar het is toch altijd leuker dan thuis blijven.

Wat doet jou denken aan het woord zomer?

Heel veel. Ijs, zwembad, zon, zee, zand dat onder je voetenbrand (hé dat rijmt) en natuurlijk de zomervakantie.

In de zomer maak je mij gelukkig met…?

Met heel veel! Als het rond de 27 graden is, maak je mij al blij. Maar je maakt mij niet gelukkig met regen of onweer. En dat is nou net het weer waar Nederland op de een of andere manier wel van houdt.

Favoriete zomerse uitstapje?

Ik denk dat dat naar het strand gaan is met wat vriendinnen, altijd leuk! En als het wat minder warm is, is shoppen natuurlijk ook altijd een goed idee.

In de zomer kan ik niet zonder…

…muziek, zonnebrand, ijs, een boek en een bikini, want anders kan ik niet zwemmen natuurlijk.

Het lekkerste zomergerecht?

Gebakken aardappeltjes met sla en iets van een hamburger of kipburger. Dit eten wij best wel vaak en het blijft gewoon heel lekker!

Wat zijn je zomer plannen?

Nou eh, die heb ik niet echt. Ik ben al op vakantie geweest, dus dat zit er al weer op. Ik denk dat ik de rest van de tijd gewoon lekker ga chillen, me vooral nergens zorgen om maken of dingen heel strak in ga plannen.

Dit waren alle vragen van de tag alweer. Ik heb ze trouwens niet allemaal gedaan, die vond ik wat minder leuk. Maar bedankt voor het lezen, en tot volgende week!

Heb jij nog plannen deze zomer?

-Carlijn

Geef een reactie

