What to do… in de zomervakantie?

Ben ik weer! In de tussentijd heb ik de toetsweek overleefd, ben ik over naar havo 3 én ben ik al lekker op vakantie naar Italië geweest. Dus nu ben ik er weer en is het weer tijd voor een nieuwe blogpost. Voor de kerstvakantie had ik al een artikel gemaakt met tips hoe je die kunt overleven en omdat je je natuurlijk ook kunt vervelen in de zomervakantie, heb ik een aantal leuke tips op een rijtje gezet.

Picknick

Misschien heel cliché, maar het blijft leuk! Maak van te voren samen met je vriendinnen lekkere hapjes, maak fruitwater, pak een leuk kleed en fiets naar een mooi picknickplekje bij jou in de buurt. Dit kan een weiland zijn, in het park, in het bos of bij het water. Check wel eerst even het weer voordat het ineens heel hard begint te regenen.

Pool party 

Heb je een (opblaas)zwembad? Dan is het heel erg leuk om wat vrienden uit te nodigen om lekker te chillen in je achtertuin. Zorg voor muziek, eten, drinken en natuurlijk een zwembadje en dan kun je er al een hele chille middag van maken.

Sleepover op de trampoline

Jammer genoeg is onze trampoline weg maar dit heeft wel op mijn bucketlist gestaan. Gooi je trampoline vol met kussen en dekentjes en ga er een nachtje op slapen. Doe dit wel als het warm wordt ’s avonds anders kan het te koud zijn.


Ijs maken

Ik en een vriendin hadden een keer samen ijs gemaakt met dit recept en had was zó lekker. Wij hadden gewoon de basis van het recept gemaakt en er toen in de ene helft stukjes koek door heen gedaan en in de andere helft gesmolten chocolade. Echt een aanrader!

Fotoshoot

Ga naar een mooie omgeving en hou daar een fotoshoot. Doe thuis al je haar mooi (misschien iets wat je anders niet zou doen?) en een leuke outfit aan. En de mooiste foto zet je natuurlijk op Instagram ;).

Shoppen

Ga eens shoppen in een andere winkelstad dan je normaal doet. Ik ga bijvoorbeeld altijd naar Zwolle terwijl er nog veel meer leuke steden zijn. Ga eens kijken in Utrecht, Almere of Maastricht! Zo zie je toch ook weer meer van Nederland maar ga je er wel heen om te shoppen.

Fietsen

Vorig jaar zomer ben ik een keer een eind gaan fietsen met een vriendin. Ik woon op de Veluwe, dus natuur genoeg om te zien! Ondertussen hebben we gewoon lekker geklets en stopte we soms om foto’s te maken. Mijn tip: plan geen route, bedenk van te voren niet waar je heen wilt maar ga gewoon fietsen.

Dit waren wat tips om de zomervakantie te overleven. Waarschijnlijk ga ik echt twee dingen van dit lijstje zelf doen en voor de rest alleen maar films en series kijken maar oké, haha. Nog tips nodig als het regent? Klik dan even hier.

Weet jij nog iets leuks?

-Carlijn

Geef een reactie

