Goede voornemens en doelen 2016

Afgelopen donderdagnacht zijn we 2016 ingegaan. Hier horen natuurlijk oliebollen met poedersuiker en vuurwerk bij, maar ook goede voornemens. Ik zelf heb niet zo veel met goede voornemens voor het nieuwe jaar. Meestal als je ze maakt ben je ze na januari al weer vergeten. Wel vind ik het belangrijk op doelen voor jezelf op te stellen. Waarschijnlijk denk je dat het ongeveer hetzelfde is. Toch zit hier een groot verschil in.

Goede voornemens zijn dingen die je bedenkt om ze vervolgens in het nieuwe jaar uit te voeren, terwijl doelen echt dingen zijn die je kunt gaan bereiken. Doelen zijn vaak ook veel specifieker. Ik heb een aantal doelen voor mezelf gemaakt voor dit jaar.

Mijn eerste doel is meer lezen. En om hier een doel van te maken moet je natuurlijk specifiek zijn dus wil ik proberen elke maand een boek uit te lezen. Dit komt omdat ik afgelopen vakantie heel erg veel gelezen heb en vergeten was hoe leuk ik het vond. Ik heb The Mazer Runner serie uitgelezen (binnenkort een soort review van) en ik ben begonnen in de Selectie.

Mijn tweede doel is meer te bewegen. Maar geloof me, ik wil niet per se meedoen aan de hele fitness hype die eerste maanden, maar ik wil wat leniger en sterker worden. Ik zit namelijk op dansen, en ik doe ook aan modern dus als je dan zo’n stijve hark met kippenkracht bent is dat niet zo handig. Ik wil proberen sowieso een keer per week extra te sporten.

Dit was mijn stukje over doelen en goede voornemens. Ik weet dat zowat welke blogger/vlogger het hierover gehad heeft, maar ik vond het ook wel leuk om wat hierover te delen.

Heb jij nog goede voornemens/doelen?

-Carlijn

2 gedachtes over “Goede voornemens en doelen 2016

Geef een reactie

