What to do… in de kerstvakantie?

De kerstvakantie komt er bijna aan en dat is natuurlijk dé vakantie van de gezelligheid. Misschien ga je op vakantie of blijf je net als ik lekker thuis. Als je thuis blijft lees dan snel verder!

Om de pff-ik-verveel-me-zo-erg momenten te minimaliseren heb ik een aantal leuke dingen bedacht die je kunt gaan doen in de kerstvakantie.

Sleepover

Ga gezellig een nachtje eten, films kijken en Just Dancen met een paar vriendinnen! Ik vind het altijd leuk om zelf iets te bakken of te maken, zoals ijs of brownies.

Kerstmarkt

Ga met je familie naar een leuke kerstmarkt! Hier vind je sowieso de meest rare kerstspulletjes en lekker eten. Dus mocht je daar naar opzoek zijn, zou ik naar een kerstmarkt gaan.

Serie marathon

Voor alle serie verslaafde is dit dé activiteit om te doen in de kerstvakantie. Vaak komen series in januari terug, dus dan heb je dan tijd om weer bij te komen met de serie. Mijn aanraders zijn The Vampire Diaries (7 seizoenen), The 100 (2 seizoenen), Reign (3 seizoenen) en Teen Wolf (5 seizoenen).

Kamer herinrichten

Ga aan de slag in je kamer! Zet je bed ergens anders neer, gooi je troep weg en verf misschien je muur in een andere kleur. Inspiratie nodig? Kijk dan eens op Pinterest en maak een bord aan voor kamer inspiratie.

Battles

Hou een Wii/Playstation/Bedenkmaarwat battle! Speel spelletjes en degene die de meeste spellen wint krijgt van de andere een prijsje. Leuk om met je broertje of zusje te doen.

Schilderen

Laat de Picasso in je los en ga langs de Action voor wat goedkope schilder spulletjes. Maak een mooi schilderijtje voor op je kamer of voor in de woonkamer ofzo. Dit is niet helemaal aan mij besteed, maar mijn zus schilderde eerder heel veel.

Sneeuw

Mocht er sneeuw komen te liggen, ga dan zeker even naar het bos om te sleeën en een sneeuwballen gevecht te houden.

Schrijven

Ik denk dat ook dit perfect is voor in de winterse vakanties. Pak er een kop thee bij, wikkel je in in je dekentje en ga lekker schrijven. Ik schrijf artikelen voor mijn blog en ben bezig met wat verhalen op Wattpad.

Dit waren mijn tips om te kerstvakantie door te komen. Ik hoop dat je het leuk vond. Volgende week even geen artikel i.v.m vakantie.

Wat doe jij graag?

-Carlijn

 

 

Een gedachte over “What to do… in de kerstvakantie?

  1. Pingback: What to do… in de zomervakantie? – Carlijn Bredeweg

Geef een reactie

